• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar

De Koude Kalkoen

Je structureel niet gehoord voelen als unieke klant

27 oktober 2010 door Jeanne Reageer

Iedereen die ooit is afgezeken, met een kluit in het riet gestuurd, zgn doorgeschakeld maar in feite verbroken, beloofd maar niet nagekomen (etc) kan alleen maar opgetogen zijn over de aksie van Youp van ‘t Hek tegen T-Mobile en z’n soortgenoten.

Wat moet een programma nu nog als ze Youp al hebben gehad (of als alle andere Youp al hebben gehad). Lucella Carasso belt met Saskia Bierling van de Consumenten Autoriteit.
“Springt T-Mobile er slecht uit?” Niet per se. Bedrijven moeten zorgen dat wij (klanten) ons “als unieke klant gehoord voelen” maar in de praktijk voelt de consument “zich structureel niet gehoord”.

Het ligt ook aan de klant zelf. Die moet zich bewust zijn van zijn *macht*. Door de voorwaarden en de kleine letters goed te bestuderen, zegt Bierling waarmee ze volgens mij toch echt de kern mist: Youp van ‘t Hek heeft zijn gelijk gehaald door een optimaal gebruik van de sociale media.
Waarbij uiteraard érg hielp dat hij Youp is, maar het is niet voor niets dat veel bedrijven zelf consequent internet afstruinen om na te gaan of een klant een haat-campagne tegen ze is gestart. Omdat good old google die namelijk óók opslaat. Zodat potentiële klanten die op ze googlen die gedetailleerde klachten óók tegenkomen. En mogelijk weer elders op het net invoeren met ‘herkent iemand dat’. Waarna de sneeuwbal gaat rollen tot-ie een lawine is die een bedrijf kan verpulveren.
Helaas gaat Lucella Carasso (die érg driftig met haar papieren zit te schuiven tijdens dit gesprek) op dit aspect niet door.

Wat minder erg is dan Dit Is De Dag dat vanmiddag gast Alja Tollefsen liet wegkomen met “moet je maar niet een goedkoop bedrijf nemen, ik heb XS4ALL en ik heb nooit ergens last van”.
U misschien niet, mevrouw Tollefsen.
Maar breek mij het mondje over XS4ALL maar niet open.

Categorie: DIDD, Radio 1 Journaal Tags: Consumenten Autoriteit, Lucella Carasso, Saskia Bierling, T-mobile, xs4all, Youp van 't Hek

Lees Interacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primaire Sidebar

Radio

Het gaat hier over radio.
Over Radio 1 en dan vooral Radio 1 Journaal maar ook over andere programma's op die zender.
Misschien gaat het heel af en toe ook over andere radiostations.
Maar eerlijk gezegd lijkt me dat sterk.

Jeanne

Jeanne Doomen schreef van 11-7-2005 tot 1-3-2010 op Fanlog Radio 1 Journaal over het Radio 1 Journaal.
Hier zoekt ze een vorm om zonder pressie leuk bezig te zijn met schrijven en met radio.

Neem contact op met Jeanne

Rubrieken

  • Avondspits
  • BNN Today
  • De Gids.fm
  • De Nieuws BV
  • De Ochtend/Spraakmakers
  • De Perstribune
  • De Proloog
  • DIDD
  • Dit Is De Zondag
  • EenVandaag
  • Geen categorie
  • Goedemorgen Nederland
  • Holland Doc
  • Journaal (Nieuws)
  • Langs de Lijn
  • Lunch!
  • Nachtvluchten
  • Nieuws en Co
  • OVT
  • Premtime/Lijn 1
  • Radio 1 Journaal
  • Radio 1 Vandaag
  • Radio Een Vandaag
  • Radio Kassa
  • Stand.nl
  • TROS Kamerbreed
  • Tros Nieuwsshow/MAX Nieuwsweekend
  • Vier Zeven
  • Villa VPRO
  • Vrijdagmiddag Live
  • Vroege Vogels
  • WNL op Zaterdag

Zoeken

Copyright © 2025 · Metro Pro op Genesis Framework · WordPress · Log in

7ads6x98y